📍25 травня 2021 року у Харківському національному економічному університеті імені Семена Кузнеця відбулася урочиста церемонія підписання оновленої Великої Болонської Хартії Університетів.
🏫Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця підтвердив визнання та дотримання найважливіших освітніх цінностей і традицій та свою належність до європейської та світової академічної співдружності. Під час церемонії Ректор ХНЕУ ім. С. Кузнеця Володимир Пономаренко підписав оновлену Велику Болонську Хартію Університетів.
📃Magna Charta Universitatum – це документ, який було підписано 388 ректорами та керівниками університетів з усієї Європи та за її межами 18 вересня 1988 року, на 900-річчя Болонського університету. На сьогоднішній день до Хартії долучився 721 вищий навчальний заклад з 79 країн світу, щороку їхня кількість зростає. У 2004 р. ХНЕУ ім. С. Кузнеця, підписавши Болонську Хартію Вольностей Університетів, приєднався до спілки провідних європейських вищих навчальних закладів. Вища освіта з того часу зазнала багато змін, проте актуальність Magna Charta Universitatum залишається незмінною.
Велика Болонська Хартія Університетів – документ, створений з метою вдосконалення освітніх систем і політики розвитку європейського університетського співтовариства. Він визначає основні принципи, якими повинні керуватися університети для забезпечення розвитку освіти, інноваційного руху та налагодження тісних зв’язків між закладами вищої освіти, підкреслює основні цінності, права та обов’язки університету як ключової інституції суспільства.
У 2018 р. було створено багатонаціональну групу для перегляду інституту Великої Хартії в контексті сучасних змін в університетах та середовищі, в якому вони функціонували, що відбулися з 1988 р.
Про це було повідомлено Радою керуючих Magna Charta Observatory у липні 2020 року.
📄Оновлений документ, схвалений Радою Обсерваторії Великої Хартії у березні 2020 року, не змінює початкових фундаментальних цінностей, до яких підписалися університети, підтверджує глобальний вимір діяльності закладів вищої освіти, а також їх визначну роль в подоланні сучасних глобальних викликів. Він містить принципи академічної свободи та інституційної автономії як орієнтир для належного управління університетів у майбутньому.